Etengabeko berrikuntzan, ikasteko modu berriak eskainiz.
Howard Gardner Hezkuntza Doktorearen teoriak Antoniano Ikastetxearen hezkuntza berrikuntzarako erronkei erantzuten lagundu digu. Gardnerren arabera, gure adimenak anitzak dira: interpertsonala, musikala, intrapertsonala, naturalista, linguistikoa, logiko-matematikoa, espaziala, gorputz-zinetikoa eta espirituala. Guztiok adimen mota guztiak ditugun arren, pertsona bakoitzean adimenen bat besteak baino garatuago dago, bakoitzaren faktore genetikoen arabera eta bakoitzaren kultura eta testuinguruaren arabera.
Adimen anitzen ikuskera honek hezkuntza ulertzeko ikuspegi desberdina eskatzen du, eskola eredu berri bat, alegia; bakoitzak adimen perfil ezberdina baldin badugu, ikasi ere modu ezberdinean egingo dugulako eta abilezia ezberdinak izango ditugulako.
Gure erronkak:
Zer egiten dugu hau lortzeko?
Ikaslea norbere ikaskuntzaren protagonista da, irakasleak bidelagun.
Ikasleen arteko lankidetza sustatzen duen estrategia metodologikoa da. Ekimen honen helburua: ikasgelako eguneroko jardueretan irakaste/ikaste prozesu elkar-eragile eta autonomoak bermatzea da, ikuspuntu inklusibotik eta norberaren ezaugarriak errespetatuz.
IKKI taldeko kideek erantzukizun bikoitza dute: irakasleak irakatsitakoa norberak ikastea eta taldekideek ere ikas dezaten laguntzea.
Ikasleek konpetentziak garatzen dituzte eta, aldi berean, taldean lan egiten eta solidario izaten ikasten dute.
Ikasteko kooperatu, kooperatzen ikasi!
Emoziorik gabe ez dago ikasketarik!
Neurozientziaren arabera, emozioak funtsezkoak dira ezagutzak eskuratzeko eta modu oso garrantzitsuan eragiten dute ikasketan. Gainera, oso jabe gara, adimen emozionala lantzean eskolako giroa hobetzen dela eta baita ikasleen erantzuna ere gatazken aurrean. Hau honela, funtsezkoa iruditzen zaigu komunikatzeko modua, gure emozioen kudeaketa, arazoak konpontzeko trebetasuna, taldean lan egiteko gaitasuna eta aldaketetara egokitzeko gaitasuna lantzea.
Badakigu, ikasgelan zein bizitzan zehar, gatazkak sortuko direla pertsonen arteko harremanetan. Hala, ezinbestekoa da gatazka horiek detektatzea eta lehenbailehen esku-hartzea, arazoak areagotu eta zaildu ez daitezen. Urteak daramatzagu arlo horretan trebatzen, eta tresna eta baliabide egokiak garatu ditugu gatazka horiek kudeatzeko (adostokiak, berdinen arteko bitartekaritza, minfulnessa, etab.). Adimen emozionala lantzeak, sustrai emozional sendoak garatzen lagunduko digu.
Hezkuntzaren bitartez pertsona bakoitzaren ongizatea bilatzen dugu, gizartea eraldatzen laguntzeko.
Hezkuntza etengabeko garapenean, unean uneko erronkei erantzuteko metodologiak erabiltzen ditugu.
Proiektuka lan egiteak ikaslea ikasketa prozesuaren erdi erdian kokatzen du. Lan ildo honetan ikasketa esanguratsuagoa da, ikasleen motibazioa sustatuz.
Ikasleek informazioa erabili, ikerketa estrategia desberdinak aktibatu eta bereganatutako ezagutzak aplikatzeko aukerak dituzte, arazo baten irtenbidearen eraikuntzan.
Pentsamendu errutinen bidez, ikasleek ezagutzak antolatzeko aukera dute, egoera posible desberdinetara egokitzen diren eredu jakin batzuei jarraituz, pentsamendu kritikoa, sortzailea eta autonomoa erraztuz.
Testuinguruan kokatutako ikaskuntza adierazgarria eta integratzailea sustatzen dugu.
Zientzia, teknologia, ingeniaritza, arte eta matematika arloetan
Matematika manipulatiboekin bi aspektu hauek hartuko ditugu kontuan. Ikasleek ikasiko dute esperimentatuz eta ikertuz, jolastuz eta gozatuz, matematika ukituz… eta gainera bide anitzak eskainiko zaizkie, bakoitzaren erritmoa errespetatuz eta jolasak erronka bihurtuz.
Matematikak ulertu eta ilusioarekin bizitzeko metodologia eraginkorra da matematika manipulatiboarena. Gure ikaskuntza-filosofia baliabide eta ideia ludikoak eta manipulatiboak erabiltzean datza. Haur eta helduok esperimentatuz, jolastuz eta deskubrituz ikasten dugu. Horretan ari gara.
Programa egituratua, dibertigarria eta oso eraginkorra dugu. Matematikaren oinarrizko trebetasunak eta gaitasunak lortzen dituzte: zenbakikuntza, arrazoibide logikoa, ikusizko pertzepzioa, orientazio espaziala, geometria eta neurria.
Eskolako haur txiki eta handiak elkareraginean jartzeko ekimena da. Handiek ikasketa zerbitzu bat ematen dute, txikiekin lanean lagunduz, eta aldi berean beraiek ere ikasi egiten dute. Txikiek handiekin ere asko ikasten dute, handiek kontatzen dietenarekin, bai loturak eraikitzen, komunikatzen. Gainera, beraien artean sortzen harremana oso berezia izaten da, urteetan irauten duena.
Asko ikas daiteke komunitateari zerbitzu bat eskainiz. Hau da programa honen oinarria. Ahaleginean, sormenean eta parte-hartzean oinarrituta, zerbitzurako ikaskuntzak etengabe eboluzionatzen ari den mundu honetan ezinbestekoak diren enpatia, kidetza eta gizarte-baliabideak eta -trebetasunak garatzen laguntzen du.
Zenbat maite ditugun workshopak!
Workshopak gai zehatzen inguruan antolatutako bi eguneko tailerrak dira, eta bi egun horietan tailer horretan murgilduta egongo da ikaslea, metodologia aktiboak eta ikasketa kooperatiboan murgildurik.
Ikasleei 8-9 workshop ezberdin aurkeztu ondoren, ikasle bakoitzak bere interesen edota trebetasunaren araberako tailerretan parte hartzen dute, ohiko eskola ordutegia eta gelen formatua hautsiz.
Zer lortu dugu workshopekin?
Ikasleak MOTIBATZEA, beren gustuko gaia lantzeko aukera eskainiz.
Egin ditugun workshopen zenbait adibide:
Argazkigintza – artea
Mendi bizikleta – kirola
Eskalada – kirola